x تبلیغات
مجله دلتا

با وام جدید مسکن می‌توان در تهران خانه خرید؟

آگهی های ملکی نشان می‌دهد که یک واحد ۵۲ متری و ۲۴ سال ساخت بدون امکانات در منطقه جوادیه، ۳۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
وام خرید و ساخت مسکن
در حالی شورای پول و اعتبار، ۲۴۰ میلیون تومان برای وام خرید و ساخت مسکن در نظر گرفته که این رقم در بهترین حالت به رونق واحدهای قدیمی‌ساز منجر خواهد شد.

به گزارش مجله دلتا نگاهی به آگهی‌ های ملکی نشان می‌دهد که تقریباً در هیچ یک از ۲۲ منطقه شهر تهران نمی‌توان با وام ۲۴۰ میلیون تومانی اوراق که از امروز ۱۷ دی‌ماه قابل پرداخت است آپارتمان خریداری کرد، اما خرید آپارتمان چند سال ساخت در جنوب تهران از طریق تجمیع وام و نقدینگی خانوارها حدود ۱۵۰ میلیون تومانی قابل انجام است.

از آنجا که میانگین قیمت مسکن شهر تهران در آذرماه امسال بالغ بر ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان در هر متر مربع بوده است، با نقدینگی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در بعضی از محله‌های مناطق ۱۰ تا ۲۰ تهران اقدام به خرید مسکن کرد. هر چند بسته به موقعیت و امکانات واحدها، نرخ‌ها متفاوت است اما با نقدینگی ۴۰۰ میلیون تومانی باید بیشتر به دنبال واحدهای کمتر از ۵۰ متر مربع با سن بنای بالای ۱۵ سال در مناطق جنوبی تهران گشت.

آگهی‌های فروش ملک در تهران نشان می‌دهد برای خرید یک آپارتمان ۵۰ متری با توجه به میانگین قیمت‌ها در پایتخت باید حدود ۸۰۰ میلیون تومان فراهم کرد، این در حالی است وام خرید و ساخت مسکن تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان، یک سوم این هزینه را نیز پوشش نمی‌دهد. در محله بریانک یک واحد ۵۸ متری ۱۷ سال ساخت واقع در طبقه چهارم بدون آسانسور دارای پارکینگ و انباری به مبلغ ۴۰۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. یک آپارتمان ۱۶ سال ساخت ۵۲ متری واقع در تهران‌نو بدون امکانات در طبقه چهارم بدون آسانسور ۴۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در محله امامزاده حسن آپارتمان ۵۰ متری ۱۰ ساله در طبقه دوم دارای بالکن و انباری بدون آسانسور ۳۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آیا باید منتظر بالا رفتن قیمت مسکن باشیم؟

 

کارشناسان معتقدند تغییرات احتمالی قیمت مسکن در سال 98 منوط به افزایش حضور متقاضیان مصرفی در بازار مسکن است.
قیمت مسکن در سال 98

بعد از افزایش قیمت بنزین، تصور بخشی از جامعه این بود که قیمت مسکن در سال ۹۸ مجددا با یک تورم افسارگسیخته مواجه خواهد شد. این در حالی است که یک کارشناس بازار مسکن گفته است: از آنجا که بنزین سهم مشخصی از سبد خانوار دارد و شوک افزایش نرخ سوخت بر بازارها فقط یک بار رخ می دهد؛ پیش بینی می‌شد که اثر افزایش قیمت بر همه‌ی بازارها از جمله بازار مسکن ناچیز باشد.

به گزارش مجله دلتا محمد عدالت‌خواه کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه معتقد است هم‌اکنون در بازار مسکن، معاملات به شکل مصرفی انجام نمی‌شود می‌گوید: معاملات بازار مسکن یا از نوع مصرفی است یا سرمایه‌گذاری. خرید و فروش‌ هایی که اخیرا انجام شده عمدتا از نوع سرمایه‌گذاری بوده و صرفا برای حفظ ارزش پول انجام شده است؛ بنابراین جنبه‌ سودآوری نداشته است. بخش مصرفی معاملات هم به دلیل کاهش توان بخش قابل توجهی از متقاضیان مصرفی، اکنون در اختیار سفته‌بازان و سرمایه‌گذاران است.

رونق بازار مسکن چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه درصد بالایی از قیمت مسکن را ارزش زمین تشکیل می‌دهد می‌گوید: تا زمانی که روی قیمت زمین کنترلی وجود نداشته باشد نمی‌توان به رونق واقعی بازار مسکن و خانه‌دار شدن خانوارهای متوسط و پایین امیدوار بود.

قیمت مسکن در سال ۹۸ و ۹۹ بالا می‌رود؟

وی درباره چشم‌انداز قیمت مسکن در سال ۹۸ و ماه‌ های بعد از آن گفت: قیمت‌ های اسمی ممکن است بالا برود، اما قیمت‌ های واقعی کشش افزایش بیش از این را ندارد. قیمت‌ هایی که هم‌اکنون در بازار دیده می‌شود به دلیل کاهش ارزش پول است. بازار مسکن دچار حباب کاذب شده و برای دستیابی به یک شرایط واقعی در این بازار باید سال‌ها صبر کرد؛ البته  مشروط بر آن‌که  قیمت مسکن افزایش پیدا نکند.

خرید خانه در تبریز ؛ شهر مدرن ایران

شهر تبریز یکی از پنج شهر مدرن ایران و از قطب‌های اقتصادی، صنعتی، گردشگری و تجاری کشور است.
خرید خانه در تبریز

تبریز، قطب اقتصادی و فرهنگی منطقه آذربایجان، شهری در شمال غربی کشور است. ساخت و ساز مدرن و برخورداری از امکاناتی که با امکانات پایتخت برابری می‌کند، خرید خانه در تبریز را افزایش داده و سبب شده تا این شهر با جمعیتی بیش از ۲ میلیون نفر، پنجمین شهر پرجمعیت کشور نیز باشد. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به سراغ تبریز رفته است. با ما در معرفی امکانات این شهر همراه باشید.

کلانشهر تبریز از سمت شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از سمت غرب به زمین‌های هموار و شوره‌ زارهای تلخه ‌رود که به آن آجی ‌چای نیز می‌گویند، محدود شده و به شکل یک چاله نسبتاً بزرگ یا یک جلگه بین‌ کوهی درآمده‌ است. در کنار آب و هوای فوق‌العاده، وجود مراکز تفریحی و تجاری و همچنین بافت مسکونی مدرن در تبریز متقاضیان سکونت در این شهر را افزایش داده است.

مراکز تفریحی

  • سورتمه تبریز
  • شهربازی باغلارباغی
  • قلعه شادی
  • گیم‌لند بوم کلاب پارک ولیعصر
  • لونا پارک ائل گلی
  • پیست اسکی سهند
  • تله کابین کوه عینالی تبریز

پیست اسکی سهند تبریز

مراکز خرید

این شهر دارای مراکز تجاری مدرن با امکانات متنوع است

  • مرکز خرید لاله: این مجتمع از دو بخش مرکز خرید و هتل پنج ستاره کایا تشکیل شده است. بخش تجاری این مجموعه ۶ طبقه‌ای شامل ۱۲۰ فروشگاه، سینما، هایپرمارکت، شهربازی، و فودکورت است.
  • مرکز خرید جواهر: این مرکز خرید یکی از زیباترین مراکز تجاری تبریز است و با ۶۰ مغازه، رستوران، کافه، شهربازی، کافی‌شاپ، هایپرمارکت و شهربازی به ارائه کالا و خدمات می‌پردازد.
  • مجتمع تجاری پردیس: این مرکز خرید در ۳ طبقه دارای ۱۵۵ واحد تجاری است و کاربری بیشتر این واحدها به پوشاک اختصاص داده شده است.
  • برج بلور: برج ۲۵ طبقه‌ای بلور، یک برج تجاری، اداری و خدماتی است که ۳ طبقه آن به واحدهای تجاری و یک طبقه آن به فودکورت اختصاص داده شده است.
  • مجتمع ستاره باران: این مجتمع از مراکز خرید غرب شهر تبریز و شامل ۳ طبقه تجاری، یک طبقه هایپرمارکت، طبقه مادر و کودک، شهربازی سرپوشیده، رستوران و کافه است.

بافت مسکونی و قیمت ملک در تبریز

قیمت ملک در تبریز همیشه بالا بوده است. جهش قیمت‌ها در دو سال گذشته نیز ارزش ملک را در تبریز بالا برده؛ به طوری که با مشاهده و بررسی قیمت‌ها به راحتی متوجه مشابهت و برابری قیمت خانه در تبریز و تهران می‌شوید. پیش از خرید خانه، آشنایی با محله‌های شهر تبریز می‌تواند شما را در داشتن انتخاب احسن کمک کند.

تبریز از لحاظ موقعیت، بافت مسکونی و قیمت ملک به سه دسته لوکس، متوسط و ارزان تقسیم می‌شود.

شرق و شمال تبریز، مناطق لوکس و مرفه‌نشین آن به شمار می‌روند

از محله‌های اعیان‌نشین تبریز که اتفاقا از محله‌های اصیل این شهر هستند می‌توان به محله ولیعصر، ائل گلی و زعفرانیه اشاره کرد. سکونت در این محله‌ها بودجه نسبتا بالایی لازم دارد. محله ولیعصر که کانون ساختمان‌ها و برج‌های چند طبقه، لوکس و بزرگ متراژ شهر تبریز است خود به سه بخش مرکزی، شمالی و جنوبی تقسیم شده و خانه‌های ولیعصر جنوبی اندکی کمتر از ولیعصر شمالی و مرکزی خرید و فروش می‌شوند. جالب است بدانید در این محله حداقل متراژ واحد مسکونی، ۱۵۰ متر مربع است. شهرک زعفرانیه نیز خانه‌هایی بزرگ متراژ را در دل خود جای داده است. با پیاده‌روی در این شهرک متوجه شیب و سربالایی‌ها و سرپایینی‌های این منطقه خواهید شد، همچنین خانه‌هایی را خواهید دید که کلنگ ساخت آن‌ها اواخر دهه ۵۰ به زمین زده شده است. محله‌های لوکس و گران تبریز هم مانند برخی محله‌های پایتخت پیش از توسعه شهری، یک روستا بوده‌اند. گسترش فضای شهری و ساخت و ساز مدرن به ائل گلی نیز این شانس را داده است که یکی از مناطق گران و در عین حال پرتقاضای تبریز قرار بگیرد. ائل گلی یا ایل گلی آب‌وهوای بسیار دل‌نشین و مطبوعی دارد.

طبیعی است که رشد قیمت‌ها، بعضی از افراد را از خرید خانه در این محله‌ها ناتوان کرده باشد. در این صورت، محله‌های مرکزی تبریز ممکن است انتخاب مناسب‌تری برای این دسته از افراد باشد. محدوده مرکزی شهر تبریز را محله‌های منظریه، آب‌رسان، بام فرشته، یاخچیان، استانداری، مرزداران، میدان ساعت و باغمیشه تشکیل می‌دهد. محله‌هایی که اگرچه به اندازه مناطق بالاشهر تبریز لوکس و رویایی به نظر نمی‌رسد، اما از موقعیت جغرافیایی مناسب و قیمت پایین‌تری برخوردار است.

مناطق ارزان‌قیمت ملکی، به‌عنوان آخرین گزینه خرید یا رهن و اجاره ملک در تبریز، در غرب و جنوب این شهر قرار دارد. با کمی جست و جو در محله‌های بهار، آزادی، حافظ، باغ میثم، استاد جعفری،‌ امام خمینی، کوی سهند و اندیشه احتمالا بتوانید آپارتمانی متناسب با بودجه خود پیدا کنید. در کوی سهند که از مناطق خوش آب و هوا و ارزان‌قیمت تبریز است آپارتمان‌های کوچک متراژ راحت‌تر پیدا می‌شود.

از آنجا که انتخاب محل زندگی و خرید خانه در تبریز نیازمند اطلاعات دقیق است، ما پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران املاک دلتا تماس بگیرید. برای آگاهی از قیمت ملک در تبریز از سامانه املاک دلتا دیدن کنید.

خرید آپارتمان در تبریز

نکاتی که شاید در مورد تبریز ندانید:

  • نخستین چاپخانه‌ی سربی با حروف عربی و فارسی در سال ۱۱۹۵ هجری شمسی در محله ویجویه تبریز تاسیس شد.
  • «سینما سولی» اولین سینمای ایران است که در زمستان ۱۲۷۹ شمسی و ۵ سال بعد از اختراع سینما توسط برادران لومیر در تبریز تاسیس شد.
  • در سال ۱۳۰۳ شمسی، جبار باغچه‌بان نخستین مدرسه کر و لال‌ها را در تبریز تاسیس و فرصت یادگیری را برای کودکان ناشنوا فراهم کرد.

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ شهر تبریز را به دلیل داشتن خطوط هوایی پیشرفته، طبیعت زیبا و امکانات متنوع به عنوان یکی از زیباترین، توسعه یافته‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای ایران معرفی کرد.

همه چیز درباره وام مسکن ۵۰ میلیونی بازنشستگان

بازنشستگان تحت پوشش همه صندوق‌ها اعم از کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی، مشمول تسهیلات 50 میلیونی خرید مسکن می‌شوند.
وام مسکن بازنشستگان

بر اساس آیین نامه وام مسکن بازنشستگان، بانک مسکن موظف به پرداخت ۴۰ هزار فقره وام خرید مسکن به بازنشستگان است که سقف آن در کلانشهر ها ۵۰ و در سایر شهر ها و روستا ها ۴۰ میلیون تومان خواهد بود. وام مسکن بازنشستگان صرفاً به واحد های مسکونی زیر ۱۵ سال پرداخت می‌شود.

به گزارش مجله دلتا نرخ سود تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده برای بازنشستگان در تهران ۹ درصد، در مراکز استان‌ ها و شهر های بالای ۲۰۰ هزار نفر ۷ درصد و سایر مناطق شهری و روستاها ۴ درصد تعیین شده است.

شرایط لازم برای دریافت وام مسکن

بر اساس آئین نامه مصوب:

  • بازنشسته یا همسرش نباید طی ۱۰ سال گذشته واحد مسکونی تملک کرده یا از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده کرده باشد.
  •  از زمان بازنشستگی فرد متقاضی باید حداقل ۵ سال گذشته باشد.
  • مستمری بازنشسته متقاضی دریافت تسهیلات مسکن، باید کمتر از ماهانه ۳ میلیون تومان باشد.

بازنشستگان با سابقه بازنشستگی بالاتر در اولویت دریافت این تسهیلات هستند.

تکلیفی که به دوش صندوق‌های بازنشستگی نهاده شد

راستی‌آزمایی شرایط متقاضیان و اختصاص یا عدم اختصاص تسهیلات به آن‌ها بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان ثبت اسناد و املاک است. بانک مسکن نیز هر سه ماه یک بار گزارشی از روند اعطای این تسهیلات به سازمان برنامه و بودجه تشریح خواهد کرد. صندوق‌های بازنشستگی لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی  نیز موظفند:

  • بازپرداخت تسهیلات مسکن بازنشستگان را تا زمان تسویه کامل، تضمین کنند.
  • اقساط این تسهیلات را ظرف حداکثر ۱۰ روز از تاریخ پرداخت حقوق بازنشسته دریافت‌کننده این تسهیلات، به بانک مسکن پرداخت کنند.

خرید خانه در کرمان ؛ شهری با اقتصاد پویا

اقتصاد پویا و بازار کار فعال در کلانشهر کرمان دلیل مهاجرت افراد بسیاری به این شهر است.
خرید خانه در کرمان

شهر کرمان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین برخورداری از مکان‌ های تاریخی و فرهنگی، همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران مطرح بوده است. در دهه اخیر نیز بهره‌برداری از ذخایر فراوان معدنی و توسعه صنایع ‌دستی و صنعت کشاورزی در کرمان سبب افزایش مهاجرت از استان‌ های اطراف به این شهر و متعاقبا افزایش جست‌وجوی مهاجران و گردشگران برای خرید خانه در کرمان شده است. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به کرمان قدم گذاشته است.

دسترسی به کرمان

به جز سفر با خودروی شخصی، فرودگاه، پایانه مسافربری و راه‌آهن کرمان نقش عمده‌ای در جابه‌جایی مسافر دارند. فرودگاه بین‌المللی کرمان در غرب این استان قرار داشته و یکی از فرودگاه‌های مهم مرکز کشور است. این فرودگاه ۲ ترمینال داخلی و خارجی دارد و براساس گزارش ها، در سال گذشته ۷۳۰ هزار مسافر خارجی و داخلی از امکانات این فرودگاه استفاده کرده‌اند.

مراکز تفریحی

کرمان به دلیل اقلیم خاص خود و قرار گرفتن در مسیر رشته‌کوه‌هایی که از مرکز کشور شروع شده و تا سیستان و بلوچستان ادامه می‌یابند از آب و هوای نیمه کویری و پوشش گیاهی متنوع برخوردار است. پارک جنگلی پردیسان قائم در حاشیه شرقی کرمان یکی از همین فضاهای سبز است که گردشگران بسیاری، روزهای تعطیل خود را در آن سپری می‌کنند. این پارک نقش مهمی در پاکیزه نگه‌داشتن هوای کرمان دارد. منظره این شهر را نیز می‌توانید از بام کرمان که در نزدیکی پارک جنگلی پردیسان قرار دارد، مشاهده کنید. بیش از ۱۰ هزار اصله درخت در کنار هم، پارک جنگلی شهید باهنر کرمان را تشکیل داده‌اند. پیست اسکی سیرچ در جاده‌ای به همین نام از مراکز تفریحی در کرمان است که بسیار از آن استقبال می‌شود.

سیرچ کرمان

مکان‌ های تاریخی کرمان

از مکان‌های تاریخی بی‌شمار کرمان موارد زیر در اولویت گردشگران قرار دارند.

  • بازار کرمان
  • مجموعه بازار بزرگ گنجعلی خان
  • مسجد جامع کرمان
  • باغ موزه هرندی کرمان

مجله دلتا در بخش گردشگری خود سفرهایی کوتاه به کرمان داشته است. می‌توانید مطالب “کرمان فلات ایران” و “جاهای دیدنی کرمان” را مطالعه کنید.

بافت مسکونی و قیمت ملک در کرمان

پیش از رهن و اجاره یا خرید خانه در کرمان لازم است تمام محله‌های این شهر را به خوبی بشناسید. از لحاظ قیمت ملک، محله‌های کرمان نیز مانند هر شهر دیگری به سه بخش لوکس، متوسط و ارزان تقسیم می‌شود.

قسمت‌های غربی و مرکزی کرمان محله‌های لوکس و مرفه‌نشین آن هستند.

هزار و یک‌شب، بهمن‌یار، شفا، برات کرمانی و الهیه از محله‌های خوش بافت و اعیان‌نشین محدوده غربی و مرکزی کرمان هستند که مجتمع های مسکونی لوکس با محوطه‌های سرسبز را در دل خود جای داده‌اند. الهیه کرمان خاستگاه برج‌ها و پنت‌هاوس‌های سر به فلک کشیده است و آپارتمان‌های زیر ۱۰۰ متر در این محله به ندرت پیدا می‌شود. شب‌های معتدل این شهر، افراد بسیاری را به گشت و گذار در مراکز تجاری و تفریحی کرمان می‌کشاند و از این رو، خیابان‌ شفا یکی از خیابان‌های شب زنده دار و به اصطلاح خیابان دور دور کرمان است. اگر قصد اجاره یا خرید آپارتمان لوکس در کرمان را دارید این محله‌ ها منتظر شما هستند. از آنجا که واحدهای مسکونی در مناطق غربی و مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی به امکانات مطلوب، متقاضیان بسیاری دارند؛ مالکان خانه‌ های این مناطق، بیشتر از آنکه به رهن ملک تمایلی داشته باشند، به اجاره فکر می‌کنند.

اگر بودجه شما چندان سازگار با قیمت ملک در مناطق بالا شهر کرمان نیست، می‌توانید محله‌های متوسط و مرکزی این شهر از جمله خیابان رسالت، محله خواجه خضر، شهرک فرهنگیان، شهرک ارتش، خیابان مدرس، عطار و بلوار جهاد را انتخاب کنید که عمدتا محل سکونت کارمندان ارتش و دولت، بازنشستگان و فرهنگیان هستند؛ ضمن آنکه از این محله‌ ها می‌توانید به سایر مناطق کرمان به راحتی دسترسی پیدا کنید.

هر چه به سمت شرق کرمان نزدیک می‌شویم از قیمت ملک کاسته می‌شود. سرباز، سرسبیل، فیروزآباد، خورشید و مهدیه محله‌های ارزان ملکی کرمان و بافت عمدتا قدیمی هستند. انتخاب شما هر محله‌ای باشد مشاوران دلتا در انتخاب بهترین خانه به شما کمک خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت رهن و اجاره یا خرید خانه در کرمان اینجا کلیک کنید.

ابلاغ وام ۲۴۰ میلیونی مسکن از امروز

از صبح روز شنبه ۱۴ دی‌ماه، آئین‌نامه وام خرید مسکن با ارقام جدید به شعب بانک عامل ابلاغ شده و قابل دریافت است.

اوراق وام مسکن

براساس آئین‌نامه وام خرید مسکن، متقاضیان متاهل و مجرد تهرانی برای دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومانی لازم است به ترتیب، به خرید ۴۸۰ و ۲۸۰ برگه وام مسکن (اوراق حق تقدم) اقدام کنند.

به گزارش مجله دلتا این تسهیلات که برای مجردها و متاهلان تهرانی به ترتیب ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان است، قابل ترکیب با تسهیلات جعاله مسکن بوده و براساس مصوبه جدید، متقاضیان مجرد و زوج‌های تهرانی می‌توانند مجموعاً ۱۴۰ و ۲۴۰ میلیون تومان وام خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن دریافت کنند.

همچنین متقاضیان مجرد و متاهل ساکن مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز می‌توانند به ترتیب ۸۰ و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن قابل ترکیب با وام جعاله ۴۰ میلیون تومانی دریافت کرده و مجموعاً ۱۲۰ و ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن از محل اوراق تسهیلات دریافت کنند.

مجردها و متاهلان ساکن سایر مناطق شهری نیز در جدیدترین ارقام تسهیلات خرید مسکن می‌توانند به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ میلیون تومان وام و با ترکیب وام جعاله، ۱۰۰ و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق حق تقدم دریافت کنند.

نرخ سود این تسهیلات ۱۷.۵ درصد با بازپرداخت حداکثر ۱۲ ساله و نرخ سود تسهیلات جعاله نیز ۱۸ درصد با بازپرداخت حداکثر ۵ ساله است.

پرداخت وام مسکن مجردها در تهران: ۲.۶۸ میلیون 

متقاضیان مجرد تهرانی می‌بایست ماهانه یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۳۷ تومان بابت وام جعاله مسکن و یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۸۷ تومان بابت تسهیلات خرید بپردازند که مجموعاً باید ۲ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۲۴ تومان هرماه بازپرداخت کنند.

پرداخت وام مسکن متاهلان در تهران: ۴.۳۴ میلیون

همچنین زوج‌های تهرانی برای تسهیلات جعاله مسکن یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۳۷ تومان و برای وام خرید مسکن نیز ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۷۴ تومان و در مجموع، ۴ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان در هر ماه باید به بانک مسکن بازپرداخت کنند.

برای مشاهده مطالب بیشتر از املاک دلتا دیدن نمایید

 

خرید خانه در اردبیل ؛ نکاتی که لازم است بدانید

اردبیل شهری مرزی و سردسیر در شمال غربی ایران است که جاذبه‌های گردشگری فراوان آن متقاضیان بسیاری را مایل به سکونت در این شهر کرده است.

خرید خانه در اردبیل

شهر اردبیل در شمال غربی ایران در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان است. این شهر علاوه بر دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی از زیبایی‌های طبیعی فراوانی نیز برخوردار است؛ چنانکه آب و هوای مطلوب و مناظر چشم‌نواز آن باعث شده است بسیاری از گردشگران همیشگی این شهر، مایل به خرید خانه در اردبیل باشند تا ضمن تفریح از پرداخت اجاره‌های سرسام آور سوییت‌ها و اقامتگاه‌ها در امان بمانند. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به اردبیل قدم گذاشته است. با ما همراه باشید تا ظرفیت‌های خرید ملک در این شهر را به شما معرفی کنیم.

دسترسی به اردبیل

اردبیل از شهرهایی است که با وسایل نقلیه گوناگون می‌توانید به آن سفر کنید. تقریباً از تمام مراکز استان‌ها به‌طور مستقیم به اردبیل، اتوبوس وجود دارد. ترمینال مسافربری اردبیل در ابتدای ورودی شهر از سمت جاده سرچم قرار گرفته و فاصله زیادی با مرکز شهر ندارد.

فرودگاه اردبیل در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی این شهر و با فاصله زیادی از مرکز شهر اردبیل قرار دارد. از مبدا این فرودگاه به مقصد تهران، مشهد، استانبول، جده و نجف پرواز انجام می‌شود.

آب و هوا و پوشش گیاهی اردبیل

رطوبت دریای خزر دلیل به وجود آمدن جنگل‌های متراکم در اردبیل است. منطقه جنگلی فندقلو که از آن با عنوان بهشت اردبیل نیز یاد می‌شود پوشیده از درختان فندق وحشی است و زیستگاه گیاهان دارویی متعدد و متنوع است. اقلیم کوهستانی و وجود رشته‌کوه پوشیده از برف سبلان، دلیل سرمای شهر اردبیل است. بهترین فصل برای سفر به اردبیل تابستان است اما اگر به تفریحات زمستانی نیز علاقه‌مندید، اردبیل در زمستان نیز جذابیت خاص خود را دارا است.

جنگل فندقلو اردبیل

مراکز خرید اردبیل

بازار اردبیل در قلب این شهر یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید اردبیل است که علاوه بر کاربری تجاری، با راسته‌ها و سراهای متعدد خود جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی فراوانی نیز دارد.

شورا سنتر اردبیل با ۵۵۰ واحد تجاری در نزدیکی دریاچه شورابیل و در منطقه نمونه گردشگری شورابیل در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است و اقلام متنوع داخلی و خارجی در این مجتمع تجاری به فروش می‌رسد؛ بنابراین طیف وسیعی از انتخاب‌ها را در مرکز خرید شورا سنتر خواهید داشت.

مجتمع تجاری الماس نیز در ۱۲ طبقه تجاری و اداری، فروشگاه‌های لوکس متعددی را در خود جای داده است. پوشاک، کیف و کفش، صنایع‌دستی و لوازم‌خانگی و تزیینی از اقلامی است که می‌توانید از این مجتمع خریداری کنید.

بازار اردبیل

بافت مسکونی و قیمت ملک در اردبیل

قیمت ملک در محله‌های جنوب و جنوب غرب اردبیل نسبت به محله‌های شمالی آن بالاتر است. به طور کلی محله‌های اردبیل را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد. دسته اول که محلات شش‌گانه نام‌ دارند، محله‌هایی با بافت مسکونی و تجاری هستند که از مرکز تا شمال شهر اردبیل قرار گرفته‌اند. این محله‌ها نسبتا تاریخی بوده و از این رو مشمول محدودیت ساخت و ساز هستند. علاوه بر بافت اداری و تجاری که محلات شش‌گانه دارند، برگزاری مراسم‌ها و تجمعات مردمی نیز تردد در این محدوده‌ها به ویژه محله‌های مرکزی را بیشتر کرده است.

دسته دوم محله‌هایی هستند که از مرکز تا جنوب اردبیل قرار گرفته‌اند و توسعه آن‌ها از زمان استان شدن اردبیل در دهه ۷۰، شکل رسمی به خود گرفته است و اکنون به عنوان محله‌های لوکس این شهر تلقی می‌شوند. می‌توان از محله‌هایی مانند شهرک آزادگان، آزادی، حافظ، محله مسجد قدس، محدوده ایستگاه سرعین و شهرک دادگستری به‌عنوان بهترین محله‌های اردبیل نام برد که تقریبا همگی در این محدوده قرار دارند. در این محله‌ها واحدهای مسکونی کمتر از ۹۰ متر مربع به سختی یافت می‌شود.

دسته سوم یا شهرک‌هایی مانند سبلان و زرناس هستند که در چند سال گذشته ساخته شده‌اند یا شهرک‌های مانند شهرک‌ نادری هستند که در خارج از شهر قرار دارند. جالب است بدانید که قیمت ملک در اردبیل از قانون یا قرارگیری در محله خاصی پیروی نمی‌کند؛ به عنوان مثال اگرچه شهرک نادری در خارج از شهر قرار گرفته است و رفت و آمد به آن نسبتا دشوار است، اما به دلیل ارتفاع زیاد این منطقه، مناظر طبیعی و مجاورت آن با دریاچه شورابیل قیمت ملک در آن بالا است. با بودجه پایین‌تر می‌‎توان در شهرک‌های رضوان، نادری و کارشناسان واحد مسکونی پیدا کرد.

محله‌های حاشیه اردبیل مانند سلمان آباد، میراشرف، دانش آباد، کاظم آباد، حسن آباد به عنوان محله‌های دسته چهارم، از محدوده‌های ارزان ملکی هستند. با این اوصاف خرید خانه در اردبیل نیازمند یک انتخاب صحیح است. برای اطلاع دقیق و جامع از قیمت خرید خانه در اردبیل می‌توانید از مشاوران املاک دلتا کمک بگیرید. برای مشاهده قیمت‌ها اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده مطالب بیشتر از املاک دلتا دیدن نمایید

 

خرید خانه در حکیمیه ؛ شرقی ترین محله تهران

حکیمیه از محله‌های خوش آب و هوا و دنج تهران است که در شرقی ترین نقطه شهر و در منطقه 4 قرار دارد.

خرید خانه در حکیمیه

حکیمیه در منتهی الیه شمال شرقی تهران و در منطقه ۴ قرار دارد. دلایل تمایل متقاضیان به خرید خانه در حکیمیه فراوان است، اما یکی از دلایلی که سبب شده حتی به‌رغم بالاتر بودن قیمت ملک در حکیمیه از قیمت میانگین، سکونت در این محله همچنان پر تقاضا باشد، دور بودن آن از قسمت‌های مرکزی پایتخت و هم‌نشینی آن با پارک جنگلی سرخه حصار، باغ‌های لواسان و پارک جنگلی لویزان است.

پایتخت نشینان بهتر از هر کسی می‌دانند که دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر تهران تا چه اندازه می‌تواند یک مزیت ممتاز تلقی شود. منتهی شدن محله حکیمیه از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان دماوند، از غرب به تهرانپارس شرقی و از شرق به جاده تلو، خیال ساکنان این محله را از بابت دسترسی به بزرگراه‌هایی مانند شهید بابایی و زین‌الدین راحت کرده است. مجله دلتا این بار در محله گردی خود به محله حکیمیه رفته است.

حکیمیه در گذشته

بسیار پیش از آن که خبری از درختان سر برافراشته‌ حکیمیه باشد، این محدوده چاهک نام داشته است. این محله در زمان قاجار توسط میرزا علی نقی حکیم الممالک پزشک ناصر‌الدین‌شاه رونق می‌گیرد و نام حکیمیه بر آن گذاشته می‌شود. از آنجا که این روستا بعدها به میرزا زین‌العابدین، امام‌جمعه وقت تهران فروخته می‌شود، این محله نام امامیه را هم تا مدتی یدک می‌کشیده است.

دسترسی به حکیمیه

همان‌طور که گفته شد محله حکیمیه از سمت شمال به بزرگراه بابایی، از سمت جنوب به جاده دماوند، از سمت غرب به ۳۵ متری جاده اتحاد، در سمت شرق به جاده تلو می‌رسد. از آنجا که حکیمیه محدودیت ترافیکی ندارد، تردد با خودروی شخصی مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. این نکته را فراموش نکنید که حکیمیه در شرقی ترین نقطه تهران قرار دارد و نسبت به مرکز یا غرب شهر کمی دور است و برای رفتن به مناطق دیگر شهر باید زمان بیشتری صرف کنید. ایستگاه‌های متروی نوبنیاد، شهید باقری، تهرانپارس و فرهنگسرا نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به حکیمیه است. از مبدا تهرانپارس، رسالت و تهران نو اتوبوس و تاکسی برای این منطقه در نظر گرفته شده است. به طور کلی حکیمیه از لحاظ حمل و نقل عمومی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

مراکز تفریحی و تجاری در حکیمیه

حکیمیه سهم خوبی از پارک ها و بوستان‌ها را به خود اختصاص داده و نزدیک به ۱۸ هزار متر مربع مساحت حکیمیه را پارک‌ها تشکیل داده‌اند. به جز همجواری با بوستان‌های جنگلی لویزان و سرخه حصار و باغ‌های لواسان که قطب‌های گردشگری تهران هستند، بوستان‌های دیگری همچون شکوفه، ریحانه، صبا، بهشت ، شفق ، ساحل، طلوع، حکیمیه، خانواده و جانباز، سبلان، شهدای گمنام(مقبره الشهدا)، صلح و دوستی، عرفان، لاله، نرگس (ساصد)، نسترن، نور، بوستان البرز، محمد، یاسمن، نیکان، رضوان و بهشت رضوان از بوستان های زیبای این منطقه به شمار می‌روند که به حکیمیه رونق داده‌اند. مرکز خرید ارکیده، بازار بزرگ حکیمیه، بازار بزرگ ولی عصر، فروشگاه شهروند و بازارچه کوثر و الزهرا در این منطقه قرار گرفته اند؛ بنابراین از لحاظ دسترسی به کالا و خدمات در مضیقه نخواهید بود. از دیگر مراکز و امکانات تفریحی، رفاهی محله حکیمیه می‌توان به مجموعه فرهنگی سرای محله، مجتمع هنری فرهنگی حکیمیه، کتابخانه حکیمیه، مسجد جامع الزهرا و مجموعه باشگاه سوارکاری اشاره کرد.

 قیمت ملک

بافت غالب حکیمیه نوساز است و ساخت و ساز به سرعت در این محله جریان دارد. با توجه به بالا بودن قیمت ملک در حکیمیه از میانگین قیمت تهران اگر توانایی پرداخت بالا را داشته باشید، آپارتمان‌های فراوانی برای شما در این محله وجود دارد، اما با بودجه نسبی نیز پیدا کردن واحدی با متراژ پایین‌تر هم امکان‌پذیر است. اگر از علاقه‌مندان به سکونت در حکیمیه هستید لازم است نسبت به بودجه خود انتخابی هوشمندانه داشته باشید. گروه مشاوران املاک دلتا در این خصوص به شما کمک خواهند کرد. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید خانه در حکیمیه اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده مطالب بیشتر از املاک دلتا دیدن نمایید

 

کدام آپارتمان ها بیشترین طرفدار را دارند؟

گزارش‌های منتشر شده از بازار مسکن آذرماه 98 نشان می‌دهد در بازار خرید و فروش ملک، آپارتمان‌های کوچک در اولویت خرید مردم تهران قرار گرفته‌اند.

خرید و فروش آپارتمان

آمارها نشان می‌دهد بیشترین سهم از معاملات انجام شده در بازار خرید و فروش آپارتمان در تهران در آذر ماه امسال به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمربع با سهم ۱۶ درصدی اختصاص دارد.

به گزارش مجله دلتا قیمت مسکن تهران در آذر ماه در مقایسه آبان ماه امسال به طور میانگین ۶٫۸ درصد افزایش و نسبت به آذر ماه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

میانگین قیمت یک متر مربع آپارتمان در ۲۲ منطقه استان تهران با ۴۰ درصد رشد از ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در آذر ماه سال گذشته به حدود ۱۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در پایان آذر ماه امسال رسیده است.

در حالی آمارهای بانک مرکزی از بیشترین معاملات مسکن در محدوده واحد های مسکونی ۵۰-۶۰ متری خبر می‌دهد که پیش از این به طور معمول واحد های مسکونی ۷۰ متری دارای بیشترین متقاضی بود اما به نظر می‌رسد همراه با گرانی قیمت خانه در تهران متقاضیان چاره‌ای جز خرید خانه‌های کوچک ندارند.

آمارهای خرید و فروش آپارتمان در تهران نشان می‌دهد که واحدهای با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ متر مربع و ۷۰ تا ۸۰ متر مربع نیز هرکدام با سهم‌های ۱۴٫۸ و ۱۲٫۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آمار خرید و فروش آپارتمان

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از املاک دلتا دیدن نمایید

 

خرید خانه در لویزان ؛ محله سرسبز تهران

لویزان از محله‌های قدیمی در شرق تهران است. خیابان‌های آرام و خلوت و همچنین آب و هوای مناسب، سرمایه‌گذاری ملکی در این منطقه را افزایش داده است.

خرید خانه در لویزان

منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از مهاجرپذیرترین و پر ساخت و سازترین مناطق پایتخت است که طبیعتا محله‌های آن نیز از این ویژگی‌ها مستثنی نیستند. لویزان یکی از همین محلات است که در شمال شرق تهران قرار دارد و از شمال به ازگل، از جنوب به تپه‌های شمس‌آباد، از غرب به حسین‌آباد و از شرق به شیان منتهی می‌شود. نگاهی به موقعیت جغرافیایی لویزان و امکانات روزافزون آن به خصوص در چند دهه گذشته، جست‌وجوی زیاد گزینه خرید خانه در لویزان در وب‌سایت املاک دلتا را توجیه می‌کند. برای شناخت بیشتر محله لویزان با محله‌گردی مجله دلتا همراه باشید.

لویزان در گذشته

محله لویزان در گذشته دهکده‌ای از توابع شمیرانات بوده که ابتدا به عین‌الدوله صدر اعظم دوره قاجار تعلق داشته و پس از فروش به تملک رضا خان هروی بصیرالدوله یکی از افراد سرشناس تهران درمی‌آید. این شخص اولین مدرسه لویزان را تاسیس کرده است. در گذشته شغل بیشتر افراد محله لویزان کشاورزی، گاوداری بوده است. افراد شاغل در کارخانه‌های ساخت اسلحه‌ و صنایع نظامی نیز در خانه‌های لویزان که در گذشته چهارصد دستگاه نامیده می‌شد ساکن بودند.

 لویزان در لغت به معنی غلات له شده و هنوز از کاه جدا نشده است

دسترسی به لویزان

محله لویزان از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان طجرلو، از شرق به خیابان هنگام و از غرب به خیابان امام علی منتهی می‌شود. خیابان‌های پاسداران، هنگام و شیان یکم تا هفتم نیز از مسیرهای مهم لویزان هستند؛ بنابراین لویزان از لحاظ دسترسی به نقاط دیگر شهر تهران در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد. شرایط حمل و نقل عمومی نیز با احداث ایستگاه مترو حسین آباد در خط ۳ مترو تهران دسترسی به این محله آسان شده است.

خطوط اتوبوسرانی شامل:

  • اتوبوس‌های تندرو از پایانه لاله به پایانه متروی جوانمرد قصاب
  • اتوبوس‌های شهید حقانی به بلوار ارتش
  • اتوبوس شهرک شهید محلاتی به میدان رسالت و پایانه علم و صنعت
  • اتوبوس پایانه شهید دستواره به پایانه افق

تردد ساکنان را در مسیرهای مختلف در پایتخت پوشش می‌دهند.

خوشبختانه محله لویزان در محدوده طرح ترافیک و یا زوج و فرد قرار ندارد

مراکز تفریحی

پارک ۱۱۰۰ هکتاری لویزان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فضاهای سبز تهران، در دهه ۴۰ به منظور جلوگیری از افزایش بافت شهری ساخته شد. از دیگر پارک‌های این محدوده می‌توان به پارک کوثر و بوستان شادی اشاره کرد. باغ پرندگان نیز بخشی از پارک جنگلی لویزان است که در آن از بیش از ۲۵۰ گونه پرنده آسیایی و آفریقایی نگهداری می‌شود.

پارک جنگلی لویزان

مراکز خرید

  • مجتمع شهید فلاحی
  • فروشگاه زنجیره ای رفاه در خیابان شیان
  • فروشگاه اتکا در میدان شهید فلاحی
  • میدان میوه و تره‌بار در خیابان شیان
  • مرکز خرید صدف در خیابان وفامنش

مکان‌های مهم

امامزاده پنج تن بر تپه‌ای بین تهران و کوهپایه‌های شمال شرقی محله لویزان قرار دارد. هتل شیان یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های این محله است که در پارک جنگلی لویزان قرار دارد. دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز از برجسته‌ترین مراکز آموزشی لویزان هستند.

قیمت ملک

یکی از عوامل شاخصی که نرخ خرید یا رهن و اجاره خانه در لویزان را از میانگین قیمتی در پایتخت بالاتر نگه داشته است قرار گرفتن این محله در نواحی شمالی تهران و آب و هوای مناسب آن در مجاورت با پارک جنگلی لویزان است. اگرچه محدوده قیمتی ارزش هر متر مربع آپارتمان در لویزان از ۱۸ تا ۲۶ میلیون تومان برآورد می‌شود، اما قیمت خرید خانه در لویزان مانند دیگر مناطق تهران به موقعیت، متراژ و سال ساخت ملک و همچنین نوع مصالح ساختمانی به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد. لازم به ذکر است در این محله خانه‌هایی به چشم می‌خورند که بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده‌اند. با این حال ساختمان‌ها و برج‌های زیادی در لویزان در حال ساخت است که به نظر می‌رسد این محله رفته‌رفته دارای بافت جدیدی خواهد شد. برای اطلاع دقیق از قیمت ملک در مناطق مختلف تهران می‌توانید به سایت املاک دلتا اولین وب‌سایت ملکی کشور مراجعه کنید. همچنین برای دریافت آخرین قیمت‌ ملک در محله لویزان می‌توانید اینجا کلیک کرده و با مشاوران املاک دلتا در تماس باشید.

محله لویزان

 

 

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 صفحه بعد