x تبلیغات
مجله دلتا

کدام خانه‌های لوکس مشمول مالیات می‌شود؟

کمیسیون تلفیق مجلس در حالی خانه‌های لوکس بالای ۱۰ میلیارد تومان را مشمول مالیات می‌داند که اما و اگرهای بسیاری بر روی اجرای این بخش از مصوبه مجلس وجود دارد.
مالیات خانه های خالی

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به کسری بودجه دولت در سال آینده از مالیات خانه های لوکس ۱۰ میلیارد تومان به بالاتر خبر داد و همچنین اعلام کرد دریافت مالیات خانه‌های خالی سال آینده به همت شهرداری‌ها عملیاتی می‌شود.

به گزارش مجله دلتا مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ و اخذ مالیات خانه های لوکس و خالی با اما و اگرهای فراوانی روبه‌رو است و نشان دهنده سردرگمی مسئولان حوزه مسکن در نحوه دریافت  مالیات از خانه‌های خالی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که آمار و گزارش‌های ماهانه دو مرجع قیمت گذاری املاک تهران شامل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ملاک تعیین خانه‌های خالی و لوکس باشند، از میان حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی موجود در تهران، بین ۶۰ تا ۹۰ هزار واحد مسکونی بالای ۱۰ میلیارد تومان در پایتخت وجود دارد؛ هر چند که این آمار در خصوص کل کشور از میان ۲۴ میلیون واحد مسکونی مشخص نیست.

کمی بیش از ۶۰ هزار واحد در تهران بالای ۲۰۰ متر مربع مساحت دارند که ۴۷ هزار واحد در منطقه یک، ۱۱ هزار واحد در منطقه ۲ و مابقی نیز در سایر مناطق پایتخت پراکنده‌اند.

بر اساس آنچه در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ آمده (در صورت تصویب نهایی و تبدیل شدن به قانون)، در سال آینده یک در هزار ارزش روز خانه‌های بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان، دو در هزار ارزش روز خانه‌های ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومانی، دو ضریب قبلی به اضافه ۳ در هزار ارزش روز برای خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومانی، سه ضریب قبلی به اضافه ۴ در هزار برای خانه‌های ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومانی و چهار ضریب قبلی به اضافه ۵ در هزار برای خانه‌های بالای ۶۰ میلیارد تومان به‌عنوان مالیات سالانه املاک اعم از خالی و در حال استفاده لحاظ خواهد شد.

خرید خانه در پیروزی ؛ محله خوش مسیر شرق تهران

محله پیروزی تهران یکی از بهترین‌ محله‌های شرق تهران از نظر دسترسی به امکانات و سهولت در رفت و آمد است.
خرید خانه در پیروزی

محله پیروزی از محله‌های شرق تهران است که متقاضیان بسیاری برای سکونت دارد. این محله در منطقه‌ ۱۳ شهرداری قرار گرفته و از جنوب به بزرگراه محلاتی، از شمال به خیابان ۵/۳۱ (فرعی خیابان پنجم نیروی هوایی)، از شرق به بزرگراه بسیج و از سمت غرب به میدان شهدا منتهی می‌شود. پیروزی در سال‌های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است، بنابراین تعجب نکنید اگر مثلا قیمت‌ ملک در خیابان پرستار در این محله را با قیمت ملک در برخی محله های شمال تهران برابر می‌بینید. برای خرید خانه در پیروزی توجه داشته باشید که قیمت‌ آپارتمان در نقاط مختلف این منطقه متفاوت است. مجله دلتا این بار در محله‌گردی به سراغ محله پیروزی رفته است. با ما همراه باشید.

دسترسی به پیروزی

محله پیروزی یکی از محله‌های خوش مسیر شرق تهران است که خط چهار متروی تهران با گذر از این محل رفت و آمد مسافران را بسیار تسهیل کرده است. ایستگاه‌های متروی شهدا، ابن‌سینا ، پیروزی، نبرد، نیرو هوایی و شهید کلاهدوز به راحتی شما را به این محله خواهند رساند. ضمن آنکه خط ۹ اتوبوس‌های تندرو در ایستگاه‌ پیروزی ایستگاه دارد. تاکسی‌های گذری علاوه بر ایستگاه تاکسی کلاهدوز نیز حمل و نقل به این محله و سایر نقاط شهر تهران را پوشش می‌دهند.

مراکز خرید

محله‌ پیروزی یکی از محلات شناخته شده شرق تهران از نظر داشتن مراکز خرید است. اگرچه مرکز خرید کسا و مجتمع تجاری و تفریحی پانوراما در چهارراه کوکاکولا از مراکز خرید اصلی محله پیروزی به شمار می‌آید، اما مغازه‌های محلی و بوتیک‌های بسیاری در چهارراه کوکاکولا یا دهقان وجود دارند که نیاز همه سلیقه‌ها را تامین می‌کنند. اگر اهل پیاده‌روی و گشت‌وگذار در خیابان پیروزی هستید، مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری را در این خیابان پیدا می‌کنید.

مراکز تفریحی پیروزی تهران

محله پیروزی از لحاظ دسترسی به فضای سبز در مقایسه با برخی محله‌های دیگر تهران در وضعیت بهتری قرار دارد. از جمله این پارک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بوستان پیروزی (خیابان پیروزی، خیابان سی متری نیرو هوایی)
  • پارک پرستار (خیابان پیروزی، خیابان پرستار، بین خیابان داودی و شکوری)
  • پارک چهارصد دستگاه (خیابان پیروزی، میدان چهارصد دستگاه)
  • پارک گل نما (خیابان پیروزی، خیابان دهم فروردین)
  • بوستان نیلوفر (خیابان پیروزی، خیابان طبرسی)

علاوه بر پارک‌های معرفی شده مراکز دیگری مانند سینما پیروزی، خانه و موزه دکتر معین، باغ و کوشک وثوق الدوله و مسجد ارباب با قدمت ۱۵۰ سال از جمله مراکز تفریحی و فرهنگی محله پیروزی به حساب می‌آیند.

مراکز درمانی

  • درمانگاه فرهنگیان (خیابان فارابی)
  • درمانگاه ولیعصر (چهارراه کوکاکولا، خیابان نبرد شمالی)
  • درمانگاه امام حسن عسگری (چهارراه کوکاکولا)
  • درمانگاه شبانه‌روزی قائم (ابتدای خیابان پنجم نیرو هوایی)

خرید خانه در پیروزی

قیمت خرید خانه در پیروزی نسبت به شمال و غرب تهران از وضعیت بهتری برخوردار است و می توان با نقدینگی متوسط صاحب خانه شد. البته این به معنی پایین بودن قیمت در خیابان پیروزی نیست و برای سکونت در این محله باید از بودجه مناسبی برخوردار باشید. قیمت‌ هر متر مربع آپارتمان در این محله با توجه به نوساز یا قدیمی بودن آن، موقعیت و متراژ متفاوت بوده و از ۱۱ میلیون تومان آغاز می‌شود و به متری ۱۸ میلیون تومان می‌رسد. البته در خیابان پیروزی و فرعی‌های نزدیک به بزرگراه امام‌علی می‌توان واحدهای مسکونی قدیمی‌ساز با ارزش هر متر مربع ۹ میلیون تومان نیز پیدا کرد. شما با مراجعه به سایت املاک دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‌توانید با صرف زمان اندکی به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت خرید آپارتمان در پیروزی ایـــنجــــا کلیک کنید.

کدام خانه‌ها بیشترین متقاضی را دارند؟

در آذرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۴۰ متر مربع بیشترین رشد قیمت و واحدهای ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع کمترین رشد را تجربه کرده‌اند.
خرید و فروش خانه در تهران

بازار خرید و فروش خانه در تهران در آذرماه ۹۸ نشان می‌دهد که در این ماه واحد‌های ۶۰ تا ۸۰ مترمربع با اقبال بهتری در معاملات همراه بوده است. خانه‌های ۴۰ تا ۶۰ متر مربع که به جز مناطق ۱ تا ۳ از پراکندگی نسبتا مناسبی در دیگر نقاط تهران برخوردار است، از نظر تعداد معاملات و رشد قیمت در رده دوم قرار دارد.

به گزارش مجله دلتا، آذرماه امسال بالغ بر ۹ هزار و ۷۰۰ فقره معامله مسکن در شهر تهران به امضا رسید که واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متر مربع با سهم ۲۷.۸ درصد از کل قراردادها، رتبه اول تعداد معاملات را از آن خود کرده اند. پس از آن خانه‌های ۴۰ تا ۶۰ متر مربع با سهم ۲۶.۸ درصد در رده دوم تعداد معاملات قرار گرفته اند.

در آذرماه امسال بالاترین میزان رشد قیمت در بین تمام دامنه‌های متراژی به واحدهای کمتر از ۴۰ متر مربع اختصاص داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل فشار تقاضا برای واحدهای کمتر از ۸۰ متر مربع، این واحدها از نرخ بالاتری نسبت به دیگر گروه‌های متراژی برخوردارند. به طور مثال یک واحد ۵۰ متری نوساز در محله جنت‌آباد متری ۲۲ میلیون تومان آگهی شده، در حالی که در آگهی دیگری یک واحد ۱۱۰ متری نوساز در همین منطقه متری ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آذرماه امسال واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۴۰ متر مربع بیشترین رشد قیمت را به میزان ۴۷ درصد و واحدهای ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع کمترین میزان رشد قیمت را به میزان ۱۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل تجربه کرده‌اند.

توزیع تعداد معاملات مسکن بر حسب سطح زیربنای واحد مسکونی در آذرماه ۹۸ نشان می‌دهد بیشترین تعداد معاملات در واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۸۰ متر مربع با سهم  ۲۷.۸ درصد ثبت شده و واحدهای با زیربنای ۴۰ تا ۶۰، ۸۰ تا ۱۰۰ و ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۲۶.۸، ۱۷.۹ و ۱۰.۶ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

کمترین تعداد معاملات خرید و فروش خانه در تهران نیز مربوط به واحدهای ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع با سهم ۱.۱ درصد بوده است. واحدهای کمتر از ۴۰ متر مربع نیز با سهم سه درصد از معاملات در رتبه‌ هفتم معاملات در دامنه متراژی قرار گرفته اند.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بالاترین میزان نرخ رشد سالانه قیمت مسکن در آذرماه امسال مربوط به منطقه ۱۹ با ۷۵ درصد بوده است. بعد از آن مناطق ۱۶ و ۲۱ به ترتیب با ۶۹ و ۵۷ درصد قرار داشته‌اند. کمترین میزان رشد قیمت نیز به میزان ۳۰ درصد در منطقه ۳ا روی داده است.


خرید خانه در ونک ؛ محله سرزنده تهران

ونک محله باقدمت و البته پیشرفته شهر تهران است که وجود مراکز اداری و تجاری بسیار در آن باعث پویایی این منطقه شده است.
خرید خانه در ونک

ونک، محله‌ای در شمال غرب و در منطقه سه شهرداری تهران است. ساختمان‌های بلند و تراکم مراکز تجاری و اداری در این محله اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. ونک از جنوب با محله یوسف‌آباد، از شمال با بزرگراه نیایش، از شرق با خیابان آفریقا و چهارراه جهان کودک و از سمت غرب با محله‌های آرارات و ده‌ونک همسایه است. اگرچه بافت غالب محله ونک نوساز است، اما بافت قدیمی و ویلایی ده ونک را در خود جای داده است. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به محله ونک رفته است، اگر قصد خرید خانه در ونک را دارید، با ما همراه باشید.

محله ونک در گذشته

در دوره قاجار اراضی ونک شامل دهات و توستان‌ هایی بود که در تملک خانواده میرزا حسن‌خان مستوفی‌الممالک از رجال قاجاری قرار داشت. آرامگاه او نیز در مجموعه معروف به «باغ مستوفی» در ده ونک قرار دارد.

دسترسی به ونک

میدان ونک، در محله ونک در مسیر خیابان ولیعصر قرار دارد. این میدان از سمت شرق با بزرگراه حقانی و از سمت غرب با خیابان‌های ونک، ملاصدرا و برزیل مرتبط است. همچنین این میدان توسط خیابان ولیعصر از سمت شمال به پارک وی و میدان تجریش و از سمت جنوب به میدان ولیعصر متصل می‌شود. علاوه بر این، بزرگراه‌های همت، نیایش، حکیم، حقانی، مدرس، همت، کردستان و چمران دسترسی به ونک را برای افرادی که با خودروی شخصی قصد تردد در این محدوده را دارند تسهیل کرده است. از لحاظ حمل‌ونقل عمومی نیز، جابه‌جایی مسافر در این محله به نحو مطلوبی انجام می‌شود. حقانی، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محدوده ونک است. از طرف دیگر، از پایانه‌ تاکسیرانی ونک که از پایانه‌های مهم تهران نیز به شمار می رود به بسیاری از نقاط شهر، تاکسی وجود دارد. علاوه بر تاکسی‌، خط اتوبوس تندروی راه آهن_تجریش در میدان ونک دارای ایستگاه است. اتوبوس‌های درون‌محله‌ای شرکت واحد نیز در ونک ایستگاه دارند و به مقاصد مختلفی مانند میدان صنعت می‌روند.

مراکز تفریحی و ورزشی

بوستان باغ ایرانی در خیابان شهید پیروزان و بوستان خوارزمی در خیابان شیخ بهایی شمالی فرصت خوبی را برای سپری شدن اوقات فراغت شهروندان در فضای سبز فراهم کرده است. محله ونک از لحاظ برخورداری از سرانه ورزشی نیز در وضعیت کم و بیش مطلوبی قرار دارد. باشگاه ورزشی ملاصدرا‏‏ در میدان ونک، مجتمع ورزشی و آموزشی ونک‏‏ و مجتمع ورزشی بامداد واقع در خیابان شیخ بهائی شمالی و همچنین باشگاه پینت‌بال در خیابان خدامی از مراکز تفریحی محله ونک به شمار می‌روند.

بوستان باغ ایرانی ونک

مراکز خرید

ونک، یکی از گزینه‌های اصلی پایتخت‌نشینان و گردشگران برای خرید و گشت وگذار است. واحدهای تجاری فروش پوشاک،کیف و کفش و برندهای معروف چرم در این محله فعالیت دارند. از مراکز خرید شاخص این محله می‌توان به مرکز خرید ونک (با پاساژ ونک اشتباه نشود) در تقاطع خیابان ونک و خیابان کار و تجارت اشاره کرد. مجتمع تجاری آسمان ونک نیز در ابتدای خیابان ونک قرار دارد و دو طبقه از ۱۳ طبقه این برج به واحدهای تجاری اختصاص یافته و تنوع کالایی خوبی دارد. مرکز خرید آیینه و پاساژ ونک از دیگر مراکز خرید محله ونک هستند. به‌علاوه بازارچه کودک گاندی و مرکز خرید گاندی در نزدیکی محله ونک می‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.

مراکز آموزشی

  • مدارس متعدد دخترانه و پسرانه
  • دانشگاه الزهرا
  • دانشکده لرزه‌نگاری
  •  دانشگاه خاتم

مراکز درمانی محله ونک

  • خانه امید نابینایان و کم بینایان
  • درمانگاه بقیه الله‌الاعظم
  • مرکز درمانی گلستان
  • ساختمان پزشکان ۱۳۵
  • بیمارستان دی (در خیابان ولیعصر)

اجاره خانه در ونک

رهن و اجاره خانه در ونک با توجه به مکان قرار گرفتن ملک، نوساز یا قدیمی‌ساز بودن و همچنین امکانات آن دامنه قیمتی متفاوتی دارد. برای مثال، رهن کامل یک واحد مسکونی با مساحت ۱۴۵ متر مربع و ۱۱ سال ساخت، به قیمت ۴۶۰ میلیون تومان آگهی شده است. شما با مراجعه به سایت املاک دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‌توانید با صرف زمان اندکی به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت اجاره آپارتمان در ونک ایـــنجــــا کلیک کنید.

خرید خانه در ونک

از آنجا که ونک در رده مناطق مرفه نشین تهران قرار دارد، قیمت ملک در آن بالا است. مجتمع‌های مسکونی محله ونک جزو گزینه‌های مناسب خرید آپارتمان در ونک محسوب می شوند. زندگی در این مجتمع‌ها به دلیل ارائه امکانات کافی مناسب و مطلوب است. در خیابان‌های فرعی این محله نیز با کمی جست‌وجو می‌توانید خانه دلخواه خود را پیدا کنید. خرید آپارتمان در ونک به دلیل امکانات ونک طرفداران زیادی دارد. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت خرید خانه در ونک اینجا کلیک کنید.

 

خرید آپارتمان در نیاوران ؛ محله‌ای لوکس و خوش آب و هوا

محله نیاوران از مناطق شمال تهران و به دلیل نزدیکی به ارتفاعات البرز از آب و هوای مطلوبی برخوردار است.
خرید آپارتمان در نیاوران

نیاوران از محله‌های شمال شهر تهران و از توابع شمیرانات است. به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن این محله در دامنه‌های جنوبی البرز، خانه‌های ویلایی لوکس و برج‌ها و پنت هاوس‌های مدرن نیاوران در کوچه‌ها و خیابان‌های شیب‌دار و عریض بنا شده است. علاوه بر برخورداری از امکانات رفاهی و همچنین بافت مسکونی و اداری مدرن، دور بودن این محله از مناطق پرتردد تهران، دست آلودگی را از آن کوتاه کرده است؛ بنابراین اگر بودجه مناسبی برای رهن و اجاره و حتی خرید آپارتمان دارید چه جایی بهتر از نیاوران؟ مجله دلتا در محله‌گردی خود به مجله نیاوران رفته است. با ما همراه باشید.

دسترسی به نیاوران

نیاوران از غرب با تجریش، از شرق با دارآباد، از جنوب با فرمانیه و از شمال با ارتفاعات کلک‌چال همسایه است. مجاورت نیاوران با محله‌های تجاری و اداری تهران در کنار نزدیکی به مناطق گردشگری در شمال پایتخت، متقاضی سکونت در نیاوران را افزایش داده است. به‌علاوه، نیاوران به اتوبان شرقی غربی صدر دسترسی نسبتا خوبی دارد و تردد با خودروی شخصی با وجود خیابان‌های منظریه و فیضیه، خیابان فیروزبخش و خیابان پاسداران مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد.

نیاوران از حمل‌ونقل عمومی بی‌بهره نیست. شما از ایستگاه متروی تجریش و نوبنیاد و سپس از طریق تاکسی‌های نیاوران مستقر در اطراف این ایستگاه‌ها می‌توانید خودتان را به این محله برسانید. علاوه بر مترو، خط اتوبوس تندروی راه‌آهن- تجریش نیز می‌تواند شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به میدان تجریش برساند. خطوط اتوبوسرانی میدان تجریش_ دارآباد و بلوار صبا ازگل_میدان قدس نیز از ایستگاه نیاوران می‌گذرد.

مراکز تجاری و تفریحی در نیاوران

برندهای بسیاری در نیاوران نمایندگی دارند، از این رو قیمت اجناس در فروشگاه‌ها و مراکز خرید نیاوران بالا است. از مراکز خرید این محله می‌توان به مرکز خرید نارون در خیابان نیاوران اشاره کرد. در مرکز خرید کیمیا در خیابان عمار نیز می‌توانید برندهای مختلف و مورد علاقه خود را پیدا کنید. واحدهای تجاری مجتمع اطلس مال در ۱۹ طبقه نیز با تنوع در اجناس خود پاسخگوی نیاز مشتریان خواهد بود.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در شرق میدان نیاوران (باهنر) قرار دارد. ساختمان‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مربوط به دوره‌های قاجار و پهلوی بوده و شامل کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمد شاهی، باغ کتیبه‌ها، موزه خودروهای اختصاصی و موزه کتابخانه سلطنتی است.

پارک نیاوران با چنارهای کهنسال خود نیز در جنوب میدان نیاوران قرار دارد و  ورودی‌های آن در شمال و جنوب خیابان پاسداران قرار گرفته است. این پارک دارای کتابخانه، آمفی تئاتر، زمین اسکیت، زمین بازی کودکان، زمین تمرین اسب سواری، سالن ورزشی بانوان، نمازخانه و چهار استخر بزرگ است. فرهنگسرای نیاوران نیز روبروی همین پارک قرار گرفته است و برنامه‌های تخصصی هنری و فرهنگی بسیاری در آن برگزار می‌شود.

مراکز درمانی

  • بیمارستان تخصصی شهید باهنر
  • بیمارستان نورافشار
  • آسایشگاه روانی رضاعی

مراکز دولتی

  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • سفارت تاجیکستان
  • مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید باهنر
  • مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه

خرید خانه در نیاوران

نیاوران از مناطق مرفه‌نشین پایتخت است و سکونت در آن مشتریان خاص خود را دارد. عمده متقاضیان خانه‌های نیاوران، کسانی هستند که به به قصد سرمایه گذاری در این محله اقدام به خرید می‌کنند. هرچند قیمت هر متر مربع آپارتمان در این محله با توجه به سن بنا، نوع کاربری (تجاری، ویلایی، غیرویلایی، پنت‌هاوس) ، امکانات و موقعیت ملک متفاوت است، اما به هر حال برای خرید و رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران نیاز به بودجه‌ای قابل توجه دارید. قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در نیاوران از ۳۰ میلیون تومان آغاز شده و در برخی مناطق به ۹۰ میلیون تومان هم می‌رسد، اما عمده معاملات مسکن در دامنه قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان انجام می‌شود. به‌عنوان مثال قیمت پیشنهادی برای یک واحد مسکونی ۱۷۸ متری با عمربنای زیر پنج سال در نیاوران ۱۰ میلیارد تومان است. با مراجعه به سایت املاک دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‌توانید در مدتی کوتاه به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت خرید آپارتمان در نیاوران ایـــنجــــا کلیک کنید.

جزییات اجرای طرح ملی مسکن شهر پرند

شرکت عمران شهر جدید پرند از ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن پرند برای متقاضیان ثبت‌نام‌کننده خبر داد.
طرح ملی مسکن پرند

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر پرند از مراحل قانونی آماده سازی اراضی ۸۸ هکتاری برای اجرایی شدن طرح ملی مسکن پرند خبر داد و اعلام کرد قرار است سه هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی در حوزه مشارکت با شرکا در این اراضی ساخته شود.

به گزارش مجله دلتا، پدرام صمیمی‌فر، با بیان این‌که مرحله آماده‌سازی زمین برای ساخت مسکن ملی در پرند رو به پایان است، در خصوص مکان‌یابی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن افزود: واحدهای ثبت‌نامی مسکن ملی پرند در فاز ششم این شهر احداث می‌شوند. هم‌اکنون پنج قطعه زمین به مساحت مجموع ۱۵ هکتار برای فاز اول این طرح آماده‌سازی شده است و این مقدار زمین، استعداد ساخت سه هزار واحد مسکونی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: آماده‌سازی اراضی موسوم به ۸۸ هکتاری با همکاری یکی از پیمانکاران خوشنام پرند در حال انجام است و پس از تشریفات قانونی سه هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی در حوزه مشاکت با شرکا در این اراضی ساخته خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر پرند در خصوص طراحی واحدهای مسکونی گفت: به‌منظور حق انتخاب بیشتر برای متقاضیان، تنوع در طراحی، نما و پلان‌ها در این پروژه‌ها لحاظ شده است. همچنین متراژ واحدهای طراحی شده مسکن ملی پرند از ۷۵ مترمربع تا ۱۱۰ متر مربع است.

وی در خصوص قیمت‌گذاری این واحدها نیز گفت: مولفه‌های مختلفی در تعیین قیمت این واحدها دخیل است اما سعی ما بر این است که تنوع و کیفیت ساخت، قابل‌ قبول و قیمت‌ها مقرون به صرفه باشد و به گونه‌ای تعیین شود که امکان بهره‌برداری طیف متنوع‌تری از مردم و جامعه در آن باشد. بر این اساس تمام تلاشمان این است که قیمت ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند را همان‌گونه که وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید داشت در محدوده ۲/۵ تا ۳/۵ میلیون تومان ثابت نگه داریم. البته ممکن است که قیمت واحدهای بزرگتر کمی از این محدوده فراتر رود.

جدیدترین قیمت‌ های فروش سوییت‌ آپارتمان

در دو سال گذشته با جهش قیمت مسکن، ساخت و معاملات سوییت‌ آپارتمان‌ ها در سطح پایتخت افزایش یافته است.
قیمت سوییت آپارتمان
در بازار آپارتمان‌ های تا ۳۵ متر مربع شهر تهران، دو نوع عرضه ملکی شامل سوییت آپارتمان‌ های نقلی وجود دارد. قیمت سوییت آپارتمان ها در مناطق مختلف تهران بسته به موقعیت و کاربری آن‌ها متفاوت است.

به گزارش مجله دلتا، گروهی از آپارتمان‌ های تا ۳۵ متر مربع که در بازار فروش مسکن شهر تهران عرضه شده‌اند، آپارتمان‌های تک و دو واحدی هستند که عمدتا در مناطق دارای بافت فرسوده گسترده و در زمین‌های کوچک و بدون تجمیع، ساخته شده‌اند. در آگهی‌‌های موجود نزد بنگاه‌ها، عمده این آپارتمان‌‌ها در حال حاضر در مناطق ۷، ۱۴ و ۱۵ واقع شده‌اند که با توجه به مساحت زیاد بافت فرسوده در این مناطق، امری دور از انتظار نیست.

در عین حال بخش دیگری از این آپارتمان‌ها که در بسیاری از مناطق می‌توان نظیر آن را جست‌وجو کرد، به شکل سوییت در یک مجتمع مسکونی ساخته شده‌اند. کاربری برخی از این سوییت‌ها، استقرار سرایدار مقیم یا غیرمقیم بوده و در برخی از موارد نیز سازنده برای استفاده بهینه از زمین نقشه حاوی سوییت در کنار آپارتمان‌های حداقل ۵۰ مترمربعی را استفاده کرده است. تعداد چنین سوییت‌هایی در بازار فروش مسکن زیاد نیست، اما نکته قابل توجه این است که این سوییت‌ها در مناطق شمالی شهر قابل جست‌وجو هستند. به‌عنوان مثال در حال حاضر در موتورهای جست‌وجوی ملکی سوییت‌ های ریزمتراژ در مناطقی همچون دیباجی و فرمانیه واقع در منطقه یک آگهی شده‌اند.

یک تفاوت سوییت و آپارتمان در این گروه متراژی، در این است که سوییت‌ها عمدتا فاقد اتاق‌ خواب طراحی شده‌اند، اما آپارتمان‌ها با وجود کوچک بودن متراژ، دارای یک اتاق خواب جداسازی شده از فضای نشیمن هر چند با مساحت غیر استاندارد هستند. در جدول ذیل جدیدترین قیمت های سوییت آپارتمان در شهر تهران ارائه شده است.

قیمت سوییت آپارتمان

خرید آپارتمان در دروس ؛ محله‌ای با بافت مدرن

دروس از محله‌های قدیمی و خوش‌آب و هوای شمال تهران است که اصول شهرسازی در ساخت آن لحاظ شده است.

دروس محله‌ای خوش آب و هوا در منطقه ۳ شهرداری تهران است. یکی از ویژگی‌های شاخص این محله علاوه بر برخورداری از سازه‌های لوکس و باکیفیت و همچنین معابر سرسبز؛ اصول استاندارد شهرسازی است که در ساخت معابر و خیابان‌بندی‌های آن لحاظ شده است. اگرچه محله دروس، خود از امکانات رفاهی و خدماتی لازم و کافی برای جذب متقاضیان مسکن برخوردار است، اما همسایگی این محله با محله‌های اختیاریه از شمال، قلهک از غرب، قبا از جنوب و گلستان از شرق، موقعیت ممتازی را برای آن به وجود آورده است. از این رو خرید آپارتمان در دروس یک سرمایه‌گذاری امن ملکی به خصوص در سال‌های اخیر تلقی می‌شود. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به سراغ محله دروس رفته است. با ما همراه باشید.

دسترسی به دروس

دروس از شمال به خیابان دولت، از جنوب به بلوار شهرزاد، از غرب به خیابان کی‌نژاد و از شرق به خیابان پاسداران محدود می‌شود. از خیابان‌های اصلی این محله نیز می‌توان به خیابان‌های هدایت، راستوان (احتشامیه)، باقری کماسایی، یارمحمدی، حجت سوری و صالح حسینی اشاره کرد. به دلیل وجود خیابان‌های مهم در اطراف و داخل محله دروس، دسترسی این محله به سایر نقاط پایتخت آسان است و در تمام این خیابان‌ها تاکسی‌های گذری را خواهید دید. دسترسی به اتوبوس نیز از طریق خیابان‌های کلاهدوز و شریعتی امکان‌پذیر است و خطوط پایانه تجریش به پایانه شهید دستواره، سوهانک به سه راه ضرابخانه رفت و آمد مسافران به این محله را میسر می‌کند. به‌علاوه، قلهک و شریعتی نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به محله دروس است.
اگر با خودروی شخصی تردد می‌کنید در صورت نیاز به سوخت می‌توانید به پمپ بنزین چهار راه قنات و پمپ بنزین پاسداران مراجعه کنید.

مراکز تجاری و تفریحی

در محله دروس و اطراف آن فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری متعددی وجود دارد، به‌عنوان مثال تقاطع خیابان سوری و راستوان را واحدهای تجاری در بر گرفته است. میدان هدایت، میدان مهم محله دروس است که دور آن را بانک‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، داروخانه، شیرینی‌فروشی و… دربر گرفته است. اگر به دنبال مرکز خرید هستید واحدهای تجاری مرکز خرید پاسداران در ۲ طبقه عمدتا به فروش پوشاک و زیورآلات از برندهای مشهور می‌پردازند. مجتمع تجاری سامان و مجتمع تجاری نگین ظفر نیز می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. مجتمع‌های ورزشی کوثر و امام علی در شمال محله دروس پذیرای علاقه‌مندان رشته‌های مختلف ورزشی است. سینما قلهک نیز در نزدیکی دروس به‌عنوان مکان فرهنگی و تفریحی همه روزه میزبان علاقه‌مندان است.

دروس در گذشته باغ‌های بسیار زیادی داشته، اما امروزه فضای سبزی برای تفریح ندارد و به همین دلیل باید از بوستان‌های اطراف این محل بهره برد. بوستان‌های زیر از پارک‌های نزدیک این منطقه هستند:

  1. بوستان پایداری (زمرد)
  2. بوستان محصل

آپارتمان دروس

مکان‌های مهم دروس

از مکان‌های مهم محله دروس می‌توان به دفتر موسسه تبادلات آکادمیک آلمان، دفتر نمایندگی یونسکو و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد اشاره کرد. به‌علاوه، سفارتخانه‌های بسیاری در دروس مستقر هستند. از جمله این سفارت‌خانه‌ها می‌توان از سفارت اسپانیا، سفارت آرژانتین، سفارت پرتغال، سفارت بنگلادش، سفارت مجارستان، سفارت آذربایجان و سفارت قزاقستان نام برد.

رهن و اجاره آپارتمان در دروس

تمام خانه‌هایی که در این محله قرار دارند، از امکاناتی چون پارکینگ، انبار، بالکن و… برخوردار بوده و اکثر ساختمان‌ها در این منطقه نوساز و بزرگ‌متراژ هستند. برای رهن کامل یک واحد مسکونی چند سال ساخت در دروس حداقل باید بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نقدینگی داشته باشید که این میزان نقدینگی می‌تواند پول لازم برای رهن یک واحد کوچک‌متراژ در این محله را نیز پوشش دهد. اجاره‌بها نیز بسته به متراژ و موقعیت ملک مورد نظر متفاوت است به‌عنوان مثال، یک واحد ۹۵ متری ۱۵ سال ساخت، در دروس با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره‌بهای چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آگهی شده است. برای واحد دیگری به مساحت ۱۲۵ مترمربع و ۴ سال ساخت نیز ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه‌ و اجاره‌بهای ماهانه ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. با مراجعه به سایت املاک دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‌توانید با صرف زمان اندکی به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت رهن و اجاره آپارتمان در دروس ایـــنجــــا کلیک کنید.

خرید آپارتمان در دروس

از آنجایی که بافت غالب محله دروس، مسکونی است این محله برای افرادی که قصد خرید یک‌ خانه ویلایی لوکس یا آپارتمان‌های مجهز را دارند می‌تواند یک گزینه بسیار عالی باشد. به دلیل بالا بودن قیمت آپارتمان در دروس ساکنان این منطقه از تهران اغلب از طبقه مرفه جامعه به شمار می‌روند. ناگفته نماند که در کنار آب و هوا، دسترسی و امکانات رفاهی، استفاده از مصالح خوب و باکیفیت بالا در ساخت آپارتمان‌های دروس یکی از دلایل بالا بودن قیمت خانه در این محله است. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در دروس اینجا کلیک کنید.


با ۲۲ میلیون، وام مسکن ۲۴۰ میلیونی بگیرید

هزینه وام مسکن در این گزارش براساس قیمت اوراق دی‌ماه سال جاری ۴۶ هزار تومان محاسبه شده است.
قیمت اوراق مسکن 98

آخرین خبرها از قیمت اوراق مسکن ۹۸ می‌گوید قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور میانگین در دی‌ماه امسال مقداری افزایش یافته است. بر این اساس، زوج‌های تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله باید ۲۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان بپردازند و مجردهای ساکن تهران نیز می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که هزینه آن ۱۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان می‌شود.

به گزارش مجله دلتا قیمت اوراق مسکن در سال ۹۸ در سال جاری با افزایش مواجه بوده است؛ به طوریکه تسه (اوراق) تیر و آذرماه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۴۵ هزار و ۶۰۰ تومان و ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد. این درحالی است که این قیمت در دی‌ماه نسبت به آذرماه کمی کاهش داشته و با نرخ ۴۶ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

بر این اساس با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۴۶ هزار تومانی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ سه میلیون و ۶۸۰  هزار تومان خریداری کنند، ۱۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوج‌های باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که همراه با ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و در مجموع باید ۲۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن پنج میلیون و ۵۲۰ هزار تومان می‌شود.

لازم به ذکر است که قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در ماه‌های فروردین، بهمن و اسفند سال ۱۳۹۶ کمی بیش از ۴۳ هزار تومان بوده است؛ درحالی که این قیمت برای اردیبهشت و شهریور همان سال به ترتیب ۳۴ هزار و ۹۰۰ و ۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است. امتیاز تسهیلات مسکن در سال ۱۳۹۷ نیز به بیش از ۴۴ هزار تومان رسیده بود و هر برگ در خرداد، مهر و اسفند سال گذشته به ترتیب ۴۴ هزار و ۷۰۰، ۴۴ هزار و ۲۰۰ و ۴۵ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شد.

مظنه خرید خانه در محله‌های پرطرفدار تهران

در آذرماه امسال 35 درصد از کل قراردادهای خرید و فروش مسکن در شهر تهران در سه منطقه پنج، چهار و دو به ثبت رسیده است.

بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان

در میان ۲۲ منطقه شهر تهران به طور معمول سه منطقه پنج، چهار و دو بالاترین تعداد معاملات را دارند و از دید متقاضیان بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان با بودجه متوسط و بالا به شمار می‌روند. گزارش خرید و فروش مسکن در آذرماه ۹۸  نیز نشان می‌دهد، به طور میانگین هر متر مربع آپارتمان در منطقه ۵ با ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار  تومان، منطقه ۴ با ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و منطقه ۲ با ۲۰ میلیون تومان به معامله قطعی رسیده است.

به گزارش مجله دلتا پس از این سه منطقه، بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن به ترتیب در مناطق  ۱۰، ۱۴، ۷، ۸، ۱۵، ۱۱ و یک به امضا رسیده است. این مناطق روی هم ۳۹ درصد از معاملات بازار مسکن در آذرماه امسال را از آن خود کرده و سایر مناطق شهر تهران نیز سهمی ۲۶ درصدی در خرید و فروش خانه داشته است.

خرید آپارتمان در تهران

دامنه قیمتی برای خرید آپارتمان کوچک متراژ در سه محدوده پرتقاضای پنج، چهار و دو ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است.

بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان از لحاظ قیمت، محله‌های متفاوتی را شامل می‌شود. در برخی از محله‌های منطقه چهار از جمله خاک سفید، شمیران نو و قاسم‌آباد قیمت خانه ارزان‌تر از دیگر محله‌ها بوده و می‌توان با نقدینگی حدود ۴۰۰ میلیون تومان در این محله‌ها صاحب خانه شد. محله‌های تهرانپارس، حکیمیه، نارمک و مجیدیه نیز از محله‌های متوسط این منطقه به شمار رفته و قیمت واحدهای نوساز در این محلات بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان در هر متر مربع است. پاسداران، ازگل، سوهانک و لویزان نیز از محله‌های گران قیمت منطقه چهار محسوب می‌شود که پایه‌ی قیمت‌ها به طور تقریبی از متری ۱۷ میلیون تومان به بالا است.

منطقه‌ پنج نیز شامل محله‌هایی همچون پونک، جنت‌آباد، شهرزیبا، شهران، فردوس، آپادانا، اکباتان، باغ فیض و پرواز است که از نظر قیمت ملک تقریبا به هم نزدیک هستند. با اینکه میانگین قیمت مسکن در این منطقه ۱۵ میلیون  و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده قیمت پیشنهادی واحدهای نوساز حدود ۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع تعیین می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع از شرایط خرید مطلب  “خرید آپارتمان در جنت‌ آباد” را مطالعه کنید.

در منطقه‌ دو نیز محله‌های سعادت‌آباد، شهرک غرب، گیشا، صادقیه، طرشت، آلستوم، تهران ویلا، توحید و تیموری قرار دارد. با این حال میانگین قیمت مسکن در این منطقه‌ وسیع چندان به هم نزدیک نیست. به طور مثال قیمت آپارتمان قدیمی در محله شهرک غرب، دست کم متری ۲۵ میلیون تومان است اما قیمت واحدهای نوساز در محله‌های تیموری و توحید حدود ۱۴ میلیون تومان تعیین می‌شود. برای خرید یک آپارتمان کوچک متراژ در محله‌های متوسط  این منطقه  شامل  طرشت، صادقیه، آلستوم، توحید و تیموری به نقدینگی حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی بیشتر “خرید آپارتمان در طرشت” را مطالعه کنید.

برای مشاهده مطالب بیشتر از املاک دلتا دیدن نمایید

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 صفحه بعد